O tempora, o mores

στις

Πόσα έχουν γραφεί σε διάφορα blogs αυτές τις μέρες, αληθινά ή μη, μισά ή ολόκληρα, αντικειμενικά ή τραβηγμένα δεν μπορεί κανείς να υπολογίσει… Πολλά από αυτά είναι αναμασήματα της τηλεόρασης, άλλα των δημοσιογραφίσκων και άλλα των παπαγαλακίων της τηλεόρασης… Έτσι λοιπόν θα γράψω και γω η δική μου άποψη που έχει δημιουργηθεί από την δική μου οπτική…

Ένας αστυνομικός κάνει ένα λάθος, χοντρό λάθος. Οι αναρχικοί, κουκουλοφόροι, άνθρωποι του περιθωρίου, άνθρωποι που πιστεύουν στην βίαιη αντίδραση τέλος πάντων βρίσκουν το πάτημα να επιτεθούν. Η αστυνομία και οι πολιτικοί προϊστάμενοι τους, έχοντας στο νου την κατακραυγή των media βρίσκονται σε άμυνα και αφήνουν τα φαινόμενα της βίας να εξελιχθούν ελπίζοντας ότι σύντομα θα ξεθυμάνουν…

Τόσες μέρες μετά, συνεχίζονται να γίνονται αμετροέπειες, να λέγονται υπερβολές, φανφάρες και οτιδήποτε μπορεί να σκεφτεί κανείς, από ανθρώπους του δημόσιου βίου που στόχο έχουν στον αναβρασμό επάνω να κερδίσουν ατομικά. Κοντολογίς, ο αναβρασμός πρέπει να σταματήσει γιατί δεν εξυπηρετεί κανέναν παρα μόνο μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνα μονοπάτια. Η δημοκρατία έχει πάντα τρόπους να ξεπερνάει προβλήματα, ακόμη και όταν κάτι τέτοιο φαίνεται πολύ δύσκολο υπό τις παρούσες συνθήκες… Με αφορμή λοιπόν αυτήν την αναταραχή, αναλογιζόμενος κανείς τα γεγονότα αλλά και το πως παρουσιάζονται αυτά από κάθε πλευρά, μπορεί κάποιος με λίγα λόγια να αναδείξει κάποιες σημαντικές παθογένειες της Ελληνικής κοινωνίας όπως  ο τρόπος συμπεριφοράς της Αστυνομίας, η κοινωνική αναισθησία των πολιτικών, οι κοινωνικές προκλήσεις, οι κοινωνικές ανισότητες, η παιδεία,  το σύστημα αξιών σε συνδιασμό με την καταναλωτική κοινωνία.

Για όλα τα παραπάνω μπορεί κάποιος να γράφει ατελείωτες ώρες αλλά δεν είναι της παρούσης. Αντί να τα γράφω θα τα συζητήσω με τους φίλους μου…

Αν όμως ποτέ η Ελληνική κοινωνία

  1. στο σχολείο
    πάψει να πηγαίνει για να πάρει καλό βαθμό αποστηθίζοντας την ιστορία, αλλά παιδευτεί για να αποκτήσει κριτική σκέψη,
    όταν μάθει κάποια βασικά πράγματα για τη δημοκρατία στη πράξη και δεν ψηφίζει απλώς τον πιο φωνακλά και “ρεμάλι” για πρόεδρο του 15μελούς
    πάψει να ψηφίζει στις φοιτητικές εκλογές βάση του ποιά φοιτητική παράταξη έκανε καλύτερα πάρτυ
    πάψει να περνάει τα μαθήματα κάνοντας σκονάκια και πληρώνοντας φροντιστήρια για να έχει έτοιμες τις εργασίες
  2. στην αστυνομία
    πάψει να εκπαιδεύει τους αστυνομικούς ως ράμπο και τους μάθει πως πρέπει να είναι ώριμοι να αντιδράσουν σε δύσκολες καταστάσεις
    διαλέγει Διοικητές βάση των πραγματικών διοικητικών τους ικανοτήτων διαχείρισης και όχι των κομματικών τους προτιμήσεων
  3. στην πολιτική
    πάψει να αποδέχεται επαγγελματίες πολιτικούς που λένε αλλά δεν κάνουν τίποτα και ποτέ,
    τιμωρεί παραδειγματικά τους πολιτικούς που αποδεδειγμένα εκμεταλλεύονται τη θέση τους για ίδια συμφέροντα και πλουτίζουν σε μερικά χρόνια (με τον ιδρώτα τους βέβαια)
    δεν αποδέχεται το λαϊκισμό ως πολιτικό λόγο
  4. στην ενημέρωση
    κλείσει τη τηλεόραση μέχρι να καταστραφούν οι σταθμοί όπως είναι δομημένοι σήμερα και εκλείψουν κάτι τύποι όπως οι Αυτιάς, Βερύκκιος, Τράγκας, Χατζηνικολάου, Βλάχος, Ευαγγελάτος, Παυλόπουλος και άλλοι…
    σταματήσει να πριμοδοτεί γκεμπελικές εφημερίδες με κρατικά κονδύλια
    επιστρέψει στην εφημερίδα, στο καφενείο αλλά και στο internet
  5. στον συνδικαλισμό
    εκδιώξει τους εργατοπατέρες που καπηλεύονται την εργατική δύναμη για ίδια συμφέροντα και τα κάνουν πλακάκια με τους εργοδότες.
    αντιληφθεί ότι ζει σε ένα παγκόσμιο περιβάλλον και οι απαιτήσεις-επιδιώξεις πρέπει να είναι λογικές και προς το συμφέρον του συνόλου της επιχείρησης ή του κράτους
  6. στην οικονομία
    σταματήσει την φοροδιαφυγή, μια βαθιά αντικοινωνική πράξη και ανασάνουν οι μισθωτοί και συνταξιούχοι

    αναζητήσει τις στρεβλώσεις, ακυρώνοντας συγκεκριμένα μονοπώλια και τιμολογιακές πρακτικές κλειστών επαγγελμάτων
    μετατρέψει τον κρατικό μηχανισμός σε μηχανισμό ελέγχου και επιβολής ισονομίας σε κάθε οικονομική πράξη
    αναγνωρίσει τα προβλήματα συγκεκριμένων κοινωνικών στρωμάτων παρέχοντας βοήθεια

  7. στο κράτος
    σταματήσει να αντιμετωπίζει το ίδιο το κράτος ως ξένο οργανισμό που μπορεί να ασελγεί ο καθένας πάνω του κλέβοντας και υπονομεύοντας
    σταματήσει να προσλαμβάνει χωρίς λόγο, χωρίς να αυξάνει την αποδοτικότητα των υπαρχόντων υπαλλήλων του

όλες αυτές οι παθογένειες θα ελαχιστοποιούνταν…

Ο αυτόπτης μάρτυς
Ο αυτόπτης μάρτυς

ΥΓ Πολύ μεγάλη εντύπωση μου έκαναν οι  αυτόπτες μάρτυρες που εμφανίστηκαν στα κανάλια λίγες ώρες μετά το θάνατο του 15 χρονου παιδιού. Και οι δύο που έτυχε να παρακολουθήσω φαινόταν πολύ ψύχραιμοι ενώ μπόρεσαν να αποτυπώσουν το γεγονός με τα ίδια σχεδόν λόγια. Χαρακτηριστικό δε, ήταν η ευκολία με την οποία αποδέχθηκαν οι λεγόμενοι δημοσιογράφοι την εντιμότητα των καλεσμένων και την αλήθεια των μαρτυριών…

Συγκεκριμένος δε εισαγγελέας της δημοσιογραφιας, έχει εδώ και μέρες βγάλει πόρισμα ότι ακόμη και εάν αποδειχθεί από τη βαλιστική ότι υπήρχε εξωστρακισμός, αυτός είναι από μικρή γωνία συνεπώς υπάρχει δολοφονία εκ προθέσεως… Καλά, ο Κούγιας είναι γνωστός και μπορεί να λέει ότι θέλει με συγκεκριμένο κίνητρο, ο λεγόμενος δημοσιογράφος πώς μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο;

Grazie Chris per la citazione del titolo!

Advertisements

2 Σχόλια Προσθέστε το δικό σας

  1. Ο/Η sakis λέει:

    Φίλε Ανδρέα, με πολλά από αυτά που υποστηρίζεις συμφωνώ, με άλλα όχι. Εκεί που θέλω να επικεντρώσω είναι το σχολείο, ή μάλλον η παιδεία. Η αλλαγή της ρουσφετοκουλτούρας του Έλληνα (χρειάζονται κάμποσες γενιές)προς μια «ευρωπαϊκότερη» κατεύθυνση, θα μπορούσε να είναι η πανάκεια σε όλες μας τις αρρώστιες.

  2. Ο/Η adreask λέει:

    Σε όσες συζητήσεις και αν έχω κάνει αυτές τις μέρες αλλά και παλαιότερα, πάντα μα πάντα καταλήγω στο ζήτημα της παιδείας. Συμφωνώ, εκεί πρέπει να επικεντρώσουμε γιατί κάθε καλό και κάθε κακό ξεκινάει και τελειώνει, νομίζω εκεί.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s