Ραδιόφωνο

στις

… συνέχεια από το προηγούμενο

Πόσες φορές επαναλαμβάνονται τα ίδια τραγούδια σε μια μέρα σε ένα ραδιοφωνικό σταθμό; Παλιότερα είχα διαβάσει μια έρευνα που είχε δημοσιευτεί στον τύπο, σχετικά με μια στατιστική ανάλυση της συχνότητας επαναλήψεων των τραγουδιών που παίζονται στους ραδιοφωνικούς σταθμούς της Θεσσαλονίκης. Το αποτέλεσμα της ήταν ότι όσο πιο εμπορικός ήταν ο σταθμός τόσο μικρότερη playlist είχε, με μεγαλύτερη συχνότητα παιξίματος ανα τραγούδι κάθε ημέρα… Με άλλα λόγια, η συχνή επανάληψη συγκεριμενων τραγουδιών αυξάνει παρά ελαττώνει την ακροαματικότητα αυξάνοντας έτσι τα έσοδα. Δυστυχώς οι ραδιοφωνικοί σταθμοί τείνουν στο μοντελο του pop radio, δηλαδή  στο ραδιόφωνο με συγκεκριμένη playlist, με σκοπό την λειτουργία με τα ελάχιστα έξοδα και μέγιστο κέρδος μεταλλάσοντας ουσιαστικά το ραδιόφωνο σε ένα προωθητικό μέσω της υπόλοιπης μουσικής βιομηχανίας.

Παλιότερα (είχα κάνει το λάθος) για ένα διάστημα είχα αφήσει το ραδιόφωνο μου στον εμπορικό σταθμό Star FM. Μετά από 4-5 μέρες είχα μάθει την playlist απ’ έξω ενώ η προσοχή μου δεν ήταν πλέον στο τι ακούω, χάνοντας το ενδιαφέρον μου για αυτό, παρα μόνο δεχόμουν τον ρυθμό που επαναλαμβανόταν. e-radioΠοιός είναι λοιπόν ο ιδανικός ραδιοφωνικός παραγωγός; Εξακολουθούν να υπάρχουν τέτοιοι; Ραδιόφωνα με playlist, αποκλειστικά internetικοί σταθμοί, ή κρατικοί σταθμοι;  Με τη κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα, οι σταθμοί που βασίζοται στις playlist δεν έχουν κανένα απολύτως ενδιαφέρον, οι αποκλειστικά internetικοί σταθμοί είναι μια διέξοδος, ενω οι κρατικοί σταθμοί μπορούν σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές να έχουν αξιόλογο πρόγραμμα.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s